خبرنامه جامع تخصصی دنیای موزیک خبرنامه جامع تخصصی دنیای موزیک .

خبرنامه جامع تخصصی دنیای موزیک

آشنایی با زندگی شخصی و حرفه ای حامی خواننده سرشناس پاپ

دلیل دوری حامی از موسیقی

در دوران جوانی حامی کمی با مشکلات حنجره روبرو شد و خودش در این باره گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل دور شدن من، افت صدایم بود. آن زمان هراس عجیبی سراغ من آمده بود که اگر صدایم را از دست بدهم، چه اتفاقی قرار است برای من بیفتد؟ ولی بعد از مدت کوتاهی متوجه شدم که بسیاری از خواننده‌های مطرح موسیقی جهان هم با این مشکل دست و پنجه نرم کرده اند. وی در زمینه آهنگسازی، عکاسی و نقاشی هم فعالیت می‌کند. نام هنری «حامی شریف» را بابک بیات برایش برگزیده است. حامی با موسیقی‌دانانی همچون بابک بیات، مجید انتظامی، ناصر چشم آذر، محمدرضا چراغعلی، شاهین فرهت و … همکاری داشته ‌است. ساز اصلی که در آن حمید حامی مهارت دارد پیانو است. او علاوه بر آلبوم‌های مستقلش در سمفونی ایثار مجید انتظامی و سمفونی پیامبر شاهین فرهت نیز حضور داشته ‌است. آلبوم «یک لحظه عاشق شو» حمید حامی را بهترین اثر منتشر شده در سال ۱۳۹۲ در حوزهٔ موسیقی پاپ دانسته‌اند و از آن به عنوان «آلبومی که جان تازه به موسیقی ایران بخشید» یاد کرده‌اند.

خوانندگی برای کارهای سینمایی مطرح

او جدای از آلبوم‌های مستقل خود، آثاری را در فیلم‌های سینمایی نظیر سام و نرگس، گل یخ، هدف اصلی و در مجموعه‌های تلویزیونی مردان کوچک، جوانی، سلام و با من حرف بزن خوانده ‌است. دیگر کارهایی که حمید حامی برای آنها موسیقی ساخته است عبارتند از: سام و نرگس، گل یخ، فالگیر و هدف اصلی. آلبوم یک لحظه عاشق شو حامی، عنوان بهترین آلبوم موسیقی پاپ در بخش کارشناسی دومین جشن سالانه موسیقی ما را به خود اختصاص داد و حمید حامی، تندیس و لوح جشنواره را دریافت نمود. او همچنین از اعضای هیئت داوران بخش موسیقی جشنواره سیمرغ در سال ۱۳۹۷ بود. او در حال حاضر بهترین خواننده پاپ ایران می باشد طرفداران زیادی در ایران و خارج از ایران دارد. حمید حامی مجرد است و با توجه به اینکه پدر حمید فوت کرده است، او با مادر خود زندگی می کند. هر چند که این مادر و پسر به خوبی و خوشی با هم کنار می آیند اما این مادر حمید حامی است که دل را به سلایق پسرش سپرده و قرص و محکم می‌گوید که این‌قدر پسرش را قبول دارد که دست او را باز گذاشته و حتی دکوراسیون خانه‌ خود را هم به او سپرده و کاملا منطبق با ایده‌های پسرش پیش آمده است.

آلبوم های حمید حامی

قبیله عشق به همراه (حمید غلامعلی) - دو نیمه رویا (1381) - بوی گندم (۱۳۸۷) - فقط نگاه می‌کنم (۱۳۸۶) - آخدا (۱۳۸۹) - یه لحظه عاشق شو (۱۳۹۲) - از تو هیچ وقت نمیرنجم (۱۳۹۴)


برچسب: بیوگرافی، زندگینامه حمید حامی، حمید حامی، حامی خواننده،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۱۸:۲۰ توسط:نازیلا موضوع: بیوگرافی هنرمندان نظرات (0)